Kurumlar vergisi mükellefleri için beyanname verme ve ödeme süreci 30 Nisan Perşembe günü tamamlanıyor. Detaylar ve ödeme yöntemleri açıklandı.
Kurumlar vergisi mükellefleri olan sermaye şirketleri, kooperatifler, iktisadi kamu kuruluşları, dernek veya vakıflara ait iktisadi işletmeler ile iş ortaklıkları için beyanname verme ve ödeme süresi 30 Nisan Perşembe günü sona eriyor. Mükellefler, 2025 hesap dönemine ilişkin beyannamelerini bu tarihe kadar Gelir İdaresi Başkanlığına (GİB) iletmelidir. Ödemeler de aynı gün içinde tamamlanmalıdır.
Özel hesap dönemi tayin edilen kurumlar, vergilerini beyannamelerini sundukları ilgili ayın sonuna kadar ödeyebilmektedir. Bu durum, genel süreden farklı bir takvim izleyen mükelleflere esneklik sağlamaktadır.
Kurumlar vergisi mükellefleri ödemelerini çeşitli kanallar üzerinden gerçekleştirebilir. Gelir İdaresi Başkanlığına ait “gib.gov.tr” internet sitesi, Dijital Vergi Dairesi ve GİB mobil uygulaması bu kanallar arasında bulunmaktadır. Anlaşmalı bankaların banka veya kredi kartları ile hesapları üzerinden de ödeme yapılabilmektedir.
Yabancı ülkede faaliyet gösteren bankaların kartlarıyla da ödeme imkanı sunuluyor. Ayrıca, anlaşmalı bankaların şubeleri, internet, telefon ve mobil bankacılık gibi alternatif kanallar ile PTT şubelerinden de ödeme işlemleri gerçekleştirilebilir.
Beyannamelere bilanço, gelir tablosu, işletme hesabı özeti, kesinti yoluyla ödenen vergiler gibi çeşitli bilgi ve belgelerin eklenmesi zorunludur. Ayrıca AR-GE, tasarım, nakdi sermaye artışı ve sınai mülkiyet hakkı istisnası gibi indirim ve istisnalara ilişkin bilgi ve belgelerin de beyannameyle sunulması önem arz etmektedir.
Belirlenen şartları taşıyan kurumlar vergisi mükellefleri, beyannameleri üzerinden hesaplanan verginin yüzde 5’i oranında indirimden faydalanabilir. Finans ve bankacılık sektöründe faaliyet gösterenler, sigorta ve reasürans şirketleri ile emeklilik şirketleri ve emeklilik yatırım fonları bu indirimin dışında tutulmuştur.
Söz konusu indirimden yararlanmak için bazı koşullar bulunmaktadır. İndirimin hesaplanacağı beyannamenin ait olduğu yıl ile önceki son iki yıla ait vergilerin yasal süresinde ödenmiş ve kesinleşmiş olması şarttır. Ayrıca, bu süre zarfında beyannamelerdeki vergi türleri itibarıyla ikmalen, resen veya idarece yapılmış tarhiyatın bulunmaması gibi ek kriterler aranır.
Eses Gündem, Eskişehir başta olmak üzere Türkiye ve dünyadan son dakika gelişmelerini hızlı, doğru ve tarafsız habercilik anlayışıyla okuyucularına sunan dijital haber platformudur.
Yorum Yap